11 nov. 2010

Strömbackaskolan och Facebook?

Vad har Strömbackaskolan på Facebook att göra? Ja, den frågan lär dryftas bland både elever, personal och ledningsgrupp. (Det finns f.ö. redan en alumnisida.) Men det är mycket som händer nu, med tanke på de reformer som ska implementeras och det utvecklingsarbete som pågår på skolan. Tanken på ett skolledningsorkestrerat forum för både dialog och informationsdelning är därför inte helt oäven.
Men hur mycket dialog mäktar en skolledning med? Det är en av frågorna som skolan har att förhålla sig till. Vi (ett tillfälligt majestätspronomen för den just nu ende administratören) upprättar därför en liten demosajt på Facebook, som kan bli en liten referenspunkt för diskussionerna och samtalen. Det ska bli intressant att se hur man kan modifiera sidan så att den kan representera den ganska yviga verksamhet, som bedrivs på en stor gymnasieskola.
Jag försöker därför ragga gillande fans till sajten bland mitt personliga Facebooknätverk, men min status tycks inte vara på den nivå som jag hade hoppats. Förhoppningsvis finner jag en lösning på detta (såväl ifråga om status som ”Gilla”-/fansrekrytering). Anledningen till denna anhängarsuktan är att det krävs 25 personer för att kunna reservera webbadress och sökväg. Behöver i skrivande stund ytterligare 22 gillande personer till för att få till stånd denna adress på Facebook. Du får gärna ta dig till sajten och ”gilla” den. Ett litet gillande räcker ;). Följ bara länken eller använd dig av bilden nedan:
Strömbackaskolans Facebooksida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar